Študijný program je akreditovaný v študijnom odbore: Filológia
Študijný program Stredoeurópske areálové štúdiá na bakalárskom stupni štúdia je zameraný na uplatnenie sa absolventa v kultúrnych a osvetových zariadeniach, v rámci nižšieho stupňa štátnej správy a samosprávy, pri rozvoji kultúrno-ekonomických vzťahov so zahraničím. Absolvent bude ovládať cudzí jazyk, tak v písomnej, ako aj v hovorenej podobe, pri sprostredkovaní bežnej komunikácie, disponovať vedomosťami o prekladateľských stratégiách a technikách simultanného a konsekutívneho tlmočenia, vedomosťami z lingvistiky a literárnej vedy. Absolvent si osvojí tiež základné otázky kultúrnych procesov v spoločenskom živote, a tak nadobudne základné predpoklady pre interkultúrnu komunikáciu v etnicky rôznorodom prostredí strednej Európy.
Stredoeurópske areálové štúdiá (Mgr.)
Študijný program je akreditovaný v študijnom odbore: Filológia.
Študijný program Stredoeurópske areálové štúdiá na bakalárskom stupni štúdia je zameraný na uplatnenie sa absolventa v kultúrnych a osvetových zariadeniach, v rámci nižšieho stupňa štátnej správy a samosprávy, pri rozvoji kultúrno-ekonomických vzťahov so zahraničím. Absolvent bude ovládať cudzí jazyk, tak v písomnej, ako aj v hovorenej podobe, pri sprostredkovaní bežnej komunikácie, disponovať vedomosťami o prekladateľských stratégiách a technikách simultanného a konsekutívneho tlmočenia, vedomosťami z lingvistiky a literárnej vedy. Absolvent si osvojí tiež základné otázky kultúrnych procesov v spoločenskom živote, a tak nadobudne základné predpoklady pre interkultúrnu komunikáciu v etnicky rôznorodom prostredí strednej Európy.
Stredourópske areálové štúdiá (PhD.)
Študijný program je akreditovaný v študijnom odbore: Filológia. Z pohľadu získaných znalostí v jednotlivých rokoch štúdia, spôsobu zahrnutia teoretických i praktických poznatkov a ich tvorivého uplatnenia, študent nadobudne v jednotlivých rokoch štúdia tieto vedomosti, schopnosti a zručnosti: Absolventi odboru filológia na treťom stupni sú schopní identifikovať problém, formulovať výskumnú hypotézu, verifikovať ju a zovšeobecniť získané výsledky. Zároveň sú schopní prinášať vlastné invenčné riešenia problémov. Sú schopní vnímať etické a spoločenské stránky vedeckej práce, prezentovať výsledky a prispievať k rozvoju študijného odboru, a to aj s ohľadom na prax. Taktiež dokážu aplikovať rozsiahle lingvistické, literárne a kulturologické poznatky v praxi, vedome reflektovať vlastnú kultúru a sebareflektovať cudziu kultúru, rozvíjať myslenie v kategóriách a prototypoch i priradiť daný kulturologický fenomén ku kategórii. Majú tiež skúsenosti s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich publikovaní v odborných časopisoch a vedeckých zborníkoch. v rámci doplňujúcich poznatkov vyplývajúcich z plnenia charakteristiky študijného programu absolventi ovládajú základy riadenia a manažmentu, informačných technológií a dokážu ich využiť vo svojej vedecko-výskumnej činnosti, pričom sú schopní rozvíjať flexibilitu a rýchlosť vyjadrovania sa v cudzom jazyku, ako aj skvalitňovať svoju jazykovú a rečovú kultúru.