Absolvent bakalárskeho štúdia disponuje dostatočne rozsiahlou jazykovou, komunikačnou a kultúrnou kompetenciou. Svetové a regionálne jazykové zručnosti využíva ako nástroj myslenia a komunikácie medzi ľuďmi, ako potenciálny zdroj osobného a kultúrneho obohatenia človeka, ktorý je predpokladom aj pre ďalšie vzdelávanie. Kvalitná úroveň jazykovej kultúry je základným znakom všeobecnej vyspelosti absolventov. Absolvent je odborne pripravený do každodennej praxe na regionálnej, národnej a nadnárodnej úrovni, ale i k možnému pokračovaniu v druhom – magisterskom – stupni vysokoškolského štúdia. Ovláda pojmový aparát jazykovedy, literárnej vedy a medialistiky. Má základné poznatky z riadenia a manažmentu. V praxi nachádza uplatnenie ako odborný kultúrny referent, kultúrno-osvetový pracovník, kultúrny pracovník na rôznych úrovniach administratívneho členenia v rámci domácich kultúrnych inštitúcií a vychádzajúc z dostatočne rozsiahlych cudzojazyčných komunikačných zručností aj v rámci štátov EÚ.
Absolvent magisterského štúdia disponuje dostatočne rozsiahlou jazykovou, rečovou a interkultúrnou kompetenciou a je odborne pripravený do každodennej praxe, ale i k možnému pokračovaniu v treťom – doktorandskom – stupni vysokoškolského štúdia. Dokáže adekvátne komunikovať v ústnej aj písomnej forme v rovine všetkých jazykových štýlov. Ovláda pojmový aparát jazykovedy, literárnej vedy a medialistiky. Má základné poznatky z riadenia a manažmentu. V praxi nachádza uplatnenie ako kultúrny pracovník vo vyšších územných celkoch; v príprave projektov medzinárodnej spolupráce v rámci malého a stredného podnikania; ako koordinátor medzinárodnej spolupráce úradov špecializovanej štátnej správy. Môže sa zamestnať aj ako inter-(multi) kultúrny mediátor.